miliony lidí hraním World of Warcraft, to přijde pro každého hráče nemožný, aby hráli všichni společně na jednom realmu. Důvodem je rozdělit hráče do jiných "realmů", které byly vytvořené. A realmy jsou servery, které existují jen pro tisíce hráčů. Každý realm je úplně stejný v rámci herního světa, ale každém realm má své vlastní hráčské postavy, kde jsou spojený ke specifickému serveru. Můžete ovlivňovat společně s hráči vašem realmu, ale nemůžete působit společně s hráči na jiných realmech. Postavy se také nemůžou normálně pohybovat mezi realmy.
|
Realmy jsou rozpoznány podle jména a typu. Výběr vašeho realmu je úplně první rozhodnutí, kde si budete muset vybrat před hraním této hry. V každém případě, pokud umíte tak mluvte, pátrejte a jenom se skupinou s ostatními hráči, kteří si vytvořili postavy ze stejné frakce (Horda nebo Aliance) a na stejném realmu jako jste vy. Hráči na protějších frakcích nebudou schopni spolupracovat mezi sebou, obchodovat, vytvářet si party a povídat si na žádném realmu.
|
|
[Pro zvětšní klikni]
|
Herní mod vs. typy realmů
|
World of Warcraft zahrnuje oba jak player vs. environment (prostředí) (PvE) a player vs. player (PvP) hraní. V PvE hře, můžete dělat questy, bojovat s monstry, mluvit, obchodovat, získávat zkušenosti, učit se dovednosti, a zvyšovat úrovně jako v jiné MMORPG. V PvP hře, bojujete s dalšími hráči v divočině nebo ve zvláštních místech nazvaných Battlegrounds. Někdy tyto dva herní režimy mohou protínat, například, kdy hráč je napadený dalším hráčem (PvP) při boji v prostředí (PvE)
|
|
|
Dva základní druhy serveru jsou Normal a PvP. Hlavní rozdíl mezi dvěma druhy je rozsah kontroly nad, kterým hráčem můžeš vynaložit úsilí na player vs. player hraní, a vyplývající změna k pocitu herního světa. Navíc, jsou tam zvláštní RP verze, které jsou více vnořeny prozkoumávat světě Azeroth. Veškeré druhy realmu budou mít příslušné názvy (Normal, PvP, RP, a RP-PvP) zobrazený vedle jména jak si vybíráte realmy.
Ve hře existují celkem čtyři typy serverů, je již pouze na hráčích, která z idejí je jim nejsympatičtější a na kterém se rozhodnou bojovat za svou frakci ve světě Azerothu. Důležité je uvědomit si, že postavy nejdou mezi servery nijak přenášet a také, že každý hráč by se měl maximálně snažit dodržovat pravidla hraní na jednotlivých serverech.
|
|
|
Standardně plní hráči questy a nemohou bojovat s hráči nepřátelské strany (Aliance vs. Horda). Může však nastat několik situací, za kterých se PvP boj spustí a hráči bojují proti sobě navzájem. Každý hráč má možnost zaútočit takřka na všechny nepřátelské NPCs (nehráčské postavy) včetně obchodníků a těch, které zadávají questy. Jakmile se tak stane, všichni hráči z opozitní frakce v dané lokaci dostanou zprávu informující je, že jsou napadeni. Mají poté možnost bránit své území a na narušitele zaútočit.
|
Je důležité si uvědomit, že NPCs mohou být zabity, proto všechny questy nemusí být vždy k dispozici a je třeba počkat na respawn příslušných NPCs.
Akce, které spustí PvP boj, jsou:
Hráči mají možnost vstoupit do PvP ručně příkazy "/pvp". Jakmile hráč vstoupí do PvP (nehledě na metodu spuštění tohoto módu), zůstane aktivní po 5 minut.
A konečně - jako všechny ostatní typy serverů bude i tento obsahovat tzv. Battleground (volně přeloženo něco jako Bitevní pole), kde budou mít všichni hráči možnost bránit v PvP svá města a vesnice.
Player vs. Player servery
|
Neboli hráč vs. hráč servery. Zde je již boj mezi hráči jednotlivých frakcí mnohem častější, neboť je tu o mnoho více možností, jak zaútočit na cizího hráče. Při vstupu do každé z lokací (míněno území, například The Barrens, nikoli vesnice jako třeba Crossroads) se hráči zobrazí (příslušnými barvami), kam tato oblast patří:
Na těchto územích pak platí následující pravidla:
|
= Přátelské území |
|
= Nepřátelské území |
|
= Neutrální území |
|
= Útočiště |
-
Hráči pohybující se po přátelském území jsou v bezpečí, dokud se sami nerozhodnou zaútočit na nepřátelského hráče.
-
Hráči na nepřátelském území jsou vždy v nebezpečí, kdokoli z opačné frakce na ně může kdykoli zaútočit.
-
Na neutrálních územích na sebe mohou útočit hráči znepřátelených stran, jak se jim zachce.
Role-playing servery (RP a RP-PvP
|
Tento druh serverů (mělo by jich být zastoupeno v celkovém počtu zdaleka nejméně) je určen pro ty z hráčů, kteří jsou zvyklí se se svou postavou naprosto sžít a hrát tak, jakoby sami byli dobrodruhové bojující kdekoliv po Azerothu.
Na tomto serveru platí velmi specifická pravidla a právě sem doopravdy nepatří ti hráči, kteří nechápou správný význam typů serverů nebo nejsou rozhodnuti, kde chtějí vlastně hrát. Hráči na RP serverech by měli chat využívat výhradně na diskusi o hře (resp. událostech ve hře probíhajících, nikoli třeba o balanci jednotlivých classes), nepoužívat ho na off-topic hlášky. Toto je asi ze všech pravidel to nejdůležitější, zbytek je již na cítění samotných hráčů (Paladin by asi neměl proběhnout okolo umírajícího hráče stejné frakce bez povšimnutí.
|
|
|
Player vs. Player (PvP) Aktivace
|
Hlavní rozdíl mezi Normal ("truce") a Player vs Player ("war") realm cesty je PvP hra, která je aktivní. Bez ohledu na to jak je PvP umožněný pro postavy, PvP mód zůstane v platnosti po dobu pěti minut po poslední akci pro spouštění aktivace PvP režimu.
Ty kteří nevědí v jakým modu mají postavu, zkontrolujte vaší postavu viz níže portrétem:
|
|
|
|
|
Horde PvE
|
Horde PvP
|
Alliance PvE
|
Alliance PvP
|
|